Among youngsters just who entered pathways with Obama on journey got Shayla Allen

Among youngsters just who entered pathways with Obama on journey got Shayla Allen

Among youngsters just who entered pathways with Obama on journey got Shayla Allen

today a 17-year-old regarding the cusp of high school graduation in Philadelphia. During a shock roundtable with Obama at her college, the onetime very first lady offered Allen help with how to avoid are more than just several in a world that centers plenty on GPA and test ratings.

“Throughout my personal childhood, I’d been a performer,” Allen said. “And in games, you want to arrive at first place. You should go right to the best school in town. You wish to end up being valedictorian so you can choose the best college.

“She explained to see myself personally as more than in a tournament and so I could understand all the stuff we treasured and planned to carry out with my lives,” said the senior, that is likely to learn biology at Arcadia institution in fall. “It certainly helped me to discover used to don’t need to be a statistic is close, if I’m me.”

Whenever Obama watched the initial slice of “Becoming,” it was these relationships that she the majority of loved watching on display.

Hallgren stated she provided suggestions about times she treasured — “like witnessing people’s faces in market” — also help with simple tips to bolster the story.

“She knows the lady story better than myself, regardless of how numerous e-books I’ve review,” Hallgren mentioned. “So she provided me farmers dating site with ideas to deepen the woman story, therefore really was useful.”

Fundamentally, Hallgren expectations “Becoming” reinforces the importance of storytelling, as well as how transformative it can be to learn from another’s experiences.

“Mrs. Obama’s mummy would constantly say, ‘My toddlers aren’t unique. Discover many young ones like them on south-side of Chicago,’” the director said. “At an early age, Mrs. Obama ended up being taught that it takes neighborhood and group and love to create an amount of confidence. She never noticed undetectable. When the lady recommendations consultant said, ‘You’re maybe not probably Princeton,’ she had been wounded. But she had the internal self-confidence to say, ‘You’re maybe not right about that.’”

In the business of recreation

The broad chance delivers your reports, evaluation and ideas on everything from streaming battles to production — and what it all opportinity for the future.

You may sporadically see advertising contents through the l . a . hours.

Amy Kaufman covers movie, celebrity and pop society at the la period. She is the author associated with the New York period bestseller “Bachelor Nation: Inside the arena of America’s preferred Guilty thrill.”

More From the L . A . Occasions

Rita Moreno and filmmakers behind their Sundance documentary, ‘merely a female whom Decided to Go for this,’ unpack a famous job.

We wished discover convenience in PBS’ latest edition of “All Creatures Great and Small.” While I performedn’t, we decrease into a trap I swore in order to prevent as a TV critic.

Kate Tsang moves from TV animation to the lady component first, ‘Marvelous therefore the Black Hole,’ premiering at Sundance.

John Krasinski managed the initial “Saturday Night Live” of Joe Biden’s presidency — but the show’ governmental wit remained focused on the best.

Website Subscribers Were Checking Out

The demonstrators integrated members of anti-vaccine and far-right communities.

Scientists as soon as thought t would get period as well as years for all the trojan to build up resistance to vaccines. The quick development is essentially a direct result herpes’ unchecked spread.

One with a PhD forgotten his six-figure tasks and turned into homeless. The guy expected complete strangers to promote his canine. Whenever his facts is told, assist poured in and provided your exactly what he needed to return on their foot.

The news headlines businesses functions in a market which provides punishment for stating the news headlines but lots of rewards for indulging a consumer’s worst urges.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি