Appearing out of the closet—that was, disclosing the non-heterosexuality to others—can generate

Appearing out of the closet—that was, disclosing the non-heterosexuality to others—can generate

Appearing out of the closet—that was, disclosing the non-heterosexuality to others—can generate

various responses from terrific to dreadful. Any time you do it, you likely will discover one things you would like we understood upfront. Avoid some issues and study on my errors.

Anytime I turned out, I begin by informing a couple of friends we recognized I could trust. I then explained your father and mother. Then I got upward at a college meeting and enable all see. Anytime we note this, a lot of people tell me I was “therefore daring.” In actuality, I found myself simply laid grindr uygulaması nedir back. Being released is fatiguing. It should not be needed, but how also will group find out if you never tell them? I did not want to share with every person inside my enormous kids or most of the family within my faculty separately, so I only had an announcement and conned the Band-Aid. While I still stand by our decision—mostly because I reckon it is funny—we read many ways I could’ve worked the trial a lot better. We’re simply browsing explore the six huge ones.

Getting Gay Should Be Only One Of The Lots Of Features

Right after I became available the first time, we felt like it would establish me. We presumed, generally off anxiety, that anything else Having been wouldn’t question anymore because I’d you should be a homosexual. Whenever I told my personal folks, dad relayed some thing his own homosexual brother informed him: my personal sex is the reason on the list of a huge number of issues be informed on myself, and it’s don’t assume all that I am.

I maintained by using myself since I proceeded to tell other people. Any time you finish, people alter the form the two see one. Perchance you didn’t seem gay earlier, but individuals will begin to see everything you create through another lens. They are going to beginning studying the behavior, looking for long-existing signs of homosexuality, and initiate to behave some sort of in different ways whether they recognize an individual or perhaps not. Folks, especially, might think elevating a gay boy changes a good deal any time, the simple truth is, it generally does not. It can help to remind all that you definitely have not changed but chose to display something about your self. That a person thing need to see averaged alongside everything. You will still happen to be and deserve becoming all of those other elements of your self, so don’t let any person skip that.

It’s Not Possible To Predict Every Reaction

I was released to my favorite adults at 15, but plan i used to be quite freakin’ gay—at minimal, plenty of to allow them to discover. The two failed to therefore were stunned. I recall my favorite mothers’s face looks like they would pop out of her brain and move on the floors. Your grandma, having said that, was adamant she’d known since I have am 36 months earlier. Considered one of simple better contacts in highschool didn’t say a word. Other folks reacted in lots of ways, which ranges from extreme service to nonchalance not to ever talking with myself again. Generally, every requirement there was got incorrect.

You simply can’t understand how people will respond each time, and on occasion even in most cases, it doesn’t matter what conscious you may realise you are actually. You may get a lot of reactions completely wrong, thus typically attempt to make them correct. Rather, put your focus into preparing for the variety of types replies. Contemplate the things you’ll claim if a person detests an individual, should they love you unconditionally, or if perhaps they merely you shouldn’t worry. Think about the reactions people could have as opposed to considering specific folks, and discover how you plan to cope with it. May flip that plan out from inside the second, but you can come out more with confidence in case you have a gameplan to take care of the tougher position.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি