Becoming a bully connected to casual, high-risk gender. By Kathryn Doyle, Reuters Wellness

Becoming a bully connected to casual, high-risk gender. By Kathryn Doyle, Reuters Wellness

Becoming a bully connected to casual, high-risk gender. By Kathryn Doyle, Reuters Wellness

NY (Reuters Health) – adolescents just who bully more kids, or include both bullies and bullied by themselves, are more inclined to engage in risky sex, per a new study. That’s especially the instance among heterosexual teenagers, experts state.

“Some earlier research has discovered that aggression and intimate risk-taking include related, therefore it was not completely astonishing that bullies and bully-victims reported a lot more sexual risk-taking than her colleagues,” Melissa K. Holt mentioned.

What’s considerably, a little research possess discovered that teenagers and adolescents manage becoming bullied through medicines or liquor, such as. Acting out intimately is likely to be another way young adults respond to bullying, Holt informed Reuters Health.

She led the research within Boston college class of degree.

The analysis provided practically 9,000 students from 24 education just who finished a survey about bullying and intimate actions. “Risky sex” is defined as informal intercourse and gender while under the influence of alcohol or medication.

About 80 % associated with the students mentioned that they had not bullied other youngsters or become bullied by themselves.

Seven % of those adolescents reported actually ever having casual intercourse with some one that they had just fulfilled or didn’t discover perfectly. And 12 % stated they had got gender beneath the effect.

The rates had been similar for college students just who stated that they had started bullied, but gotn’t bullied people.

But on the list of six per cent of toddlers exactly who stated to own acted as bullies, one quarter had engaged in casual intercourse and merely over a third stated they’d have intercourse while drunk or high.

Another six per cent of youngsters mentioned that they had both acted as bullies and been the subjects of bulling. Of these adolescents, 20 percent had got informal intercourse and 23 percent reported making love in effects.

The scientists taken into account other childhood experience that might cause sexual risk-taking, however the backlink to intimidation remained.

Bullies, bullying sufferers and teens who have been both bullies and bullied are very likely to feel online dating assault than many other young ones, as well, based on the listings published in Pediatrics.

When the experts considered students’ intimate positioning, the link between intimidation and dangerous intercourse was greatest among heterosexual kids.

Gay, lesbian, bisexual, transgender or questioning (GLBTQ) youngsters are usually minorities in school, Holt mentioned, and may also understanding stigma and discrimination.

“These distinctive stresses associated with are a sexual minority might lead to coping elements which are distinct from those used by direct teenagers,” she mentioned.

You will need to remember that GLBTQ youngsters had been twice as expected to report being bullied as his or her heterosexual associates, Amanda Nickerson stated. They certainly were additionally prone to say that they had practiced internet dating assault or become sexually abused.

Nickerson had not been active in the brand new research. The woman is the movie director associated with the Alberti middle for intimidation punishment avoidance at University at Buffalo, county institution of New York.

“The main point here is that bullying actions is one thing that mothers and educators ought to be concerned with, both due to the deleterious outcomes of bullying alone, but in addition due to the relationship along with other dilemmas such as for example material usage, more hostile sunrise dating coupons conduct, criminal involvement, including despair and suicidality,” Nickerson advised Reuters fitness.

Based on the apparent connect between intimidation and dangerous gender, bullying protection applications might consider dealing with sexual actions, Holt stated. Those applications could give attention to building abilities and healthier coping answers.

“That stated, nearly all teens aren’t doing intimate risk-taking, no matter their intimidation participation,” she stated.

“Parents and teachers should become aware of this increased possibilities, and evaluate for possible intimate risk-taking among bullies and bully-victims, although not believe that childhood participating in bullying perpetration are taking part in risky intimate habits.”

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি