City commissioner and family members grabbed dubious COVID-19 lending, registers show

City commissioner and family members grabbed dubious COVID-19 lending, registers show

City commissioner and family members grabbed dubious COVID-19 lending, registers show

Thanks so much for encouraging our personal news media. This information is readily available exclusively for the clients, whom let finance our very own work on the sunlight Sentinel.

NORTH LAUDERDALE — a major city commissioner and members of them lengthy parents acquired COVID-19 relief dollars for people the two don’t seem to very own, lists display.

North Lauderdale City administrator Regina Martin, the brother-in-law and her niece-in-law amassed $100,000 in every from federal Paycheck coverage regimen, documents show.

Record within the organization government, which oversaw the system designed to help to keep small business afloat during the pandemic, show:

  • Martin received a $20,000 financing in July , utilizing a signal earmarked for insurance providers and brokerages. She was given a second $20,000 mortgage in March, using a code earmarked for income tax prep service. In documentation for finance, she described are the only real employees.
  • Martin’s brother-in-law, Andre Archat, was given a $20,000 money in July. The code made use of had been for insurance carriers and brokerages.
  • Jazzmine Archat, whos Andre Archat’s daughter and Martin’s niece by matrimony, obtained a $20,000 funding in July, making use of a laws for short-term accommodation inside tour sector. She gotten used $20,000 money in April, using a code for “personal companies.”

The challenge: Martin does not work in insurance policies or income tax planning and isn’t certified as an insurance agent in Fl, despite receiving a home loan created for an insurance companies and another for taxation preparing.

Economic disclosures she published to the whole city show her merely employment outside North Lauderdale City hallway is The Embassy Academy, a K-12 college. On her behalf urban area Hall page, she details herself given that the individual pastor at Embassy chapel of South Fl, founder and owner of Embassy college or university as well as the Embassy Academy.

On her behalf applications, she used the house handle of Tamarac area administrator Marlon Bolton as an enterprise address.

In Andre Archat’s case, he doesn’t purchase a business in an insurance group as his own finance listed. He explained the towards the south Fl sunrays Sentinel the borrowed funds was meant to be for his promotion asking crowd labeled as Innov8. He states some one at SBA need had a misstep. A spokeswoman for SBA dropped to comment.

Jazzmine Archat does not run a travel-related companies as listed in her funding. Their daddy said both money are allowed to be to be with her sales JazzG, where she will work as a cosmetologist carrying out “lashes.” She does not have a cosmetology license, which the say involves for lash perform.

Once reached on facebook or twitter Messenger on wednesday and asked about the mortgage for its vacation industry, Jazzmine Archat wrote: “That’s open info. Whatever is on the net is all you should know.”

She reduced to inquire into either businesses mortgage, create: “I don’t owe any person an explanation on my sales except government entities and they’ve got acquired all of the forms that they demanded.”

She believed multiple loved ones have received finance: “We are typical company. We all have firms and households we offer and also other [people] that actually work with/for us all.”

Martin also declined to remark.

“i’ve no review for you, OK?” Martin stated Wednesday once gotten to on her mobile phone.

The borrowed funds volumes usually are restricted to high-income earners, specialists declare.

David Goldweitz, a CPA at Miami-based Fiske & Co. just who addresses financial loans, stated the absolute most a free-lance guy without any workforce could acquire try $20,833. But to make it, anyone will have to build a $100,000 gross income using a formula to protect 2? months’ payroll.

Martin’s application said her since the only worker. Neither associated with the Archats claimed any workers.

The Red Broward on line stories site got the first ever to state that Martin utilized the household street address of Tamarac City Commissioner Marlon Bolton as the company contact.

Bolton hung-up on a reporter on two times when need the reason Martin put his residence tackle, and that he failed to address issue in 2 follow-up email after each and every ring.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি