Every person would like to maintain a romantic relationship, and everyone possess a notion inside their

Every person would like to maintain a romantic relationship, and everyone possess a notion inside their

Every person would like to maintain a romantic relationship, and everyone possess a notion inside their

mind of just what perfect partnership should-be. But in most cases, we end up in relations that never ever appear like everything we thought we would has, and then we start to question whether or not this can be okay. Usually, the answer ground whenever we contrast our very own relationship to other people’s and attempt to determine if ours is better, more serious or even the exact same. Needless to say, we could never ever get this dedication because one never understands how are you affected behind closed doors and something actually normal. If you should be curious if for example the partnership is regular, listed below are some tips to help you find that on.

1. Relationships include harder, whatever. If someone tells you if not

2. the relationship is regular so long as it functions available plus spouse. Talk to your companion by what “normal” ways to her or him. So long as the two of you take the exact same web page and being correct to yourselves and what you really would like, no matter what people thought. In today’s day and age, there is absolutely no typical; our world is focused on “anything happens.”

3. do not get swept up in fellow pressure. If relationship is not for your needs, but a monogamous committed partnership are, go ahead and has that relationship. Providing you and your spouse are now being honest regarding what the two of you really want and you are perhaps not pressuring one another, accept the partnership that you’re choosing to need.

4. If you aren’t in an union nevertheless wish to create a family, definitely completely okay. Single parents are very on the norm nowadays; when it works in your favor, do it now.

5. Look around both you and actually notice other’s connections. Not what you picture them to end up being, exactly what they are really. No body’s commitment is perfect, therefore don’t think you are by yourself inside undeniable fact that you’ve got some problems with your own sometimes.

6. don’t think “the turf is actually environmentally friendly” elsewhere. You might want some part of your very best buddy or associate’s relationship were section of yours, but I vow, there’s a lot of facets of other people’s connection that you would never wish.

7. take your time becoming thankful for what you have, in place of desiring different things

8. If you think that the commitment isn’t “normal,” then you need having a topic with your companion and determine strategies to change they that may make you more happy. You have to be true to your self and also to your emotions.

9. Everybody disagrees and contends frequently. This can be usual in virtually any union. Their partnership wouldn’t be a a real commitment if there had beenn’t some rugged times. It is ok to enjoy him one-day and hate her asiandate-quizzen another; that’s “normal” because interactions are challenging. They are able to be also extremely worth every penny.

10. Whenever regular is available in various different connection solutions, keep in mind that you need to be having more content time than sad your within union. Indeed its “normal” to disagree, but it’s perhaps not typical to disagree on a daily basis which is perhaps not “normal” to pay additional time experiencing unsatisfied than you are doing sensation pleased?

Samantha Daniels is actually a popular expert matchmaker and relationship professional. She is the President of Samantha’s desk Matchmaking, a bicoastal matchmaking solution which accommodates solely to busy, winning experts who have no hassle obtaining times, but with but to acquire that one people with whom to expend the rest of their unique everyday lives. She’s in addition the writer of “Matchbook: The journal of today’s time Matchmaker” (Simon & Schuster). You can easily stick to her on Twitter@Matchmakersd. You may adhere this lady on her behalf Curator page on OpenSky where you are able to see guidance and selections for searching from famous people.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি