Helping people rebuild after divorce or divorce. How would she have the ability to start once again today?

Helping people rebuild after divorce or divorce. How would she have the ability to start once again today?

Helping people rebuild after divorce or divorce. How would she have the ability to start once again today?

Jennifer Meyer, a licensed professional counselor (LPC) in private practice in Fort Collins, Colorado, have litigant who, after 30-plus several years of relationship, unearthed that the girl partner was embezzling funds from their mutual businesses. This unfaithfulness, together with his present spoken misuse, motivated the girl to have a divorce. The customer ended up being hurt, shattered, uncomfortable, shed and confused about the lady upcoming, Meyer claims. For earlier 3 decades, she got contributed company, kids, family members and a business mostly with the same lover.

People like this one usually see that they must reconstruct her physical lives due to the fact, in certain steps, divorce or separation may be the “death” of a partnership.

Meyer attempts to help consumers believe that divorce case is a significant control — one typically followed closely by attitude of betrayal and traumatization. To get over this control, she works together with people on running their thoughts (which frequently put frustration, shame and blame), interacting their requirements, establishing healthier boundaries through its ex-partner and rebuilding her resides.

The stages of divorce

Meyer, a member in the American guidance organization in addition to Overseas Association of relationships and Family advisors (an ACA division), focuses primarily on divorce proceedings mentoring and data recovery. She’s realized that the lady people frequently display signs and symptoms of grief, such sense unmotivated and having sleep disorders. In reality, going right on through a divorce could be just like experiencing sadness, but it tends to be further challenging by levels of legalities, economic strain, individual mental health issues, the ability of parental alienation, the challenges of co-parenting, and the facts of dividing possessions, Meyer says.

Meyer provides customers a handout on the seven phases of divorce, created by Jamie Williamson, a household mediator accredited by Fl Supreme courtroom. Williamson pulls throughout the famous “stages” of grief, but the girl unit stops with reconstructing — a stage when a person’s acceptance deepens, they let go of the past and they find a method onward.

Meyer, just who presents about mental quest of separation at a continuous nationwide women’s workshop in northern Colorado, modified Williamson’s unit to illustrate the complexities of grieving a split up, which she likens to climbing Mount Everest — a rise they performedn’t sign up for. In this metaphor, she pairs six stages of divorce with sample head of what customers is likely to be experience:

  • Assertion: “This climb try a whole waste of time. I Will be residence wanting to cut my wedding”
  • Anger: “This separation and divorce is expensive. How come this going on to me? Used to don’t policy for this.”
  • Bargaining: “I would do anything to turn back and generate items correct with my spouse. Imagine if we don’t create? Will my chinalovecupid profile search personal young ones feel okay?”
  • Anxiety: “I’ve shed my spouse many mutual friends. I can’t rest. I feel thus depressed.”
  • Acceptance: “I no longer idealize my personal past. This Technique coached me how powerful I’m.”
  • Reconstructing: “I’m thrilled to shut this part and begin promoting a happy future.”

Around these phases, she states, people tend to be developing and finding out. They begin to read who their unique real family were, and additionally they discover more about on their own, her borders as well as their expectations.

Meyer’s metaphor furthermore demonstrates the levels of divorce proceedings aren’t sequential.

As an example, anyone might go from being annoyed at the monetary price of divorcing to wondering as long as they should get straight back along with their particular ex from an anxiety that their youngsters won’t be OK to getting furious once more that the skills is going on in their eyes.

Running behavior

Meyer uses psychologically focused treatments to simply help people become inward to procedure their particular thinking about the divorce or separation. Certainly one of Meyer’s consumers is discouraged because she noticed the lady ex-spouse was actually never mentally readily available. Thus, Meyer had the clients close the girl vision and photo the ex’s face. After that, she expected your client, “What would your tell him/her from an angry perspective? What would you say to your ex partner from a hurt point of view? And what do you envision him/her would state back to you?”

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি