Nevertheless the majority of valuable and vital gifts our very own mothers need fond of me personally.

Nevertheless the majority of valuable and vital gifts our very own mothers need fond of me personally.

Nevertheless the majority of valuable and vital gifts our very own mothers need fond of me personally.

Well-wisher who can permanently with you

10. Siblings were some sort of our reflection

Our very own siblings. They appear like you sufficient to manufacture each of their distinctions confusing, and no situation that which we elect to label of this, we’re cast concerning all of them the entire everyday lives longer.

In the event that you run well or otherwise not along with your brother thataˆ™s a unique facts, but somewhere somehow you will declare or not these include a representation of yours.

11. Brothers for life!

Brothers, are just what best friends cannot feel aˆ¦

Who willnaˆ™t need a wonderful sibling on their area? Lifestyle actually is therefore insane!

Sibling adore estimates

If you love dearly your brother/sister a large amount, be sure donaˆ™t best tell them but scream out to them!

You can easily any time create even more company determine yourself spouse, however donaˆ™t have actually an alternative to select or reject their sibling. They are going to be there

Furthermore, if you find yourself a younger brother, it is wise to allowed your own elder brother/sister discover, simply how much carry out they suggest to you personally!

Below are certain best-handpicked brother rates for your beautiful brother/sister. It could be also big should you will make a scrapbook producing handful of the photos with each other in each page with a handwritten breathtaking brother stating noted over here. Donaˆ™t provide it with an extra idea now, just do it. Provide them with a memory of an eternity and tell them they might be unique.

1. a posses an awesome brother

You donaˆ™t wanted a therapist, once you have a beautiful sibling

Sibling knows one another from beginning, they have spent countless energy with each other and certainly will see you better than best of your pals. Just talk your attention with him/her while wonaˆ™t want a therapist.

2. Cute small aunt

For the snacks of lifetime, sisters are like candy potato chips

Males, in case you are gifted with a cousin, you may be truly most lucky. You will be constantly the woman hero. She will always be here in order to make your lifetime pleasing.

3. Sisterhood beyond bloodstream

Siblings are there any for sharing fun and wiping tears

4. Letaˆ™s become awesome along

Thereaˆ™s not any other really love like the fascination with a brother. Thereaˆ™s few other appreciation like fancy from a brother

5. once you donaˆ™t even have a selection

My personal siblings cannot often be catholicmatch within my part, but this woman is constantly on my attention and in my center

6. Bring it on

Bro and cousin, along as pals, ready to deal with whatever life delivers. Delight and laughter or rips and strife, keeping fingers tightly as we boogie through lifetime.

7. thank you for assuming in me

You’re my personal incredible cousin. I’m stronger and self-confident since you become virtually. I adore your.

8. joy is staying in touch together with your sibling

Brothers and sisters split by point signed up with by like.

9. guarantee to usually stay with your

Absolutely nothing and no person stop me personally from passionate your, respecting your, and assisting you to. Our very own bond is special.

10. some one you can easily thoughtlessly trust

a sibling presents a personaˆ™s last, present, and upcoming.

11. thanks plenty jesus!

Goodness gave me your because the guy realized that I had to develop the most effective friend throughout living.

Sibling competition estimates

Siblings can definitely drive you crazy often times, they disagree for every single thing and would love to merely aggravate you at each and every point.

At some point, you think these to feel our biggest competitor and also at more moment believe astounding fascination with all of them. With time while we mature, we see each other definitely better and learn to esteem more.

Below brother rates is centered on this appreciation dislike connection.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি