Their mistakes in earlier times might have been the result of the method that you sensed about your self

Their mistakes in earlier times might have been the result of the method that you sensed about your self

Their mistakes in earlier times might have been the result of the method that you sensed about your self

You considered worst, which means you performed terrible. And, those blunders are negatively impacting your feelings about your self now – and they’re damaging their partnership.

The secret to learning how to protect against those previous failure from destroying their connection should take God’s adore and forgiveness. He produced you only the way you are for reasons, and then he adore you profoundly and unconditionally. Their failure don’t changes how the guy feels about yourself. Just what worked for me – what changed my life – ended up being writing out exactly how the guy views me personally. Can you try this? Near your vision, and photo your self as God sees your. What exactly do the thing is, that happen to be you, how old have you been, just what are your sporting and creating?

You are forgiven; your errors were eliminated as far from you as the eastern is actually from the western. Are you able to forgive yourself? This is actually the work you need to do. Subsequently – after you have tasted sweet self-forgiveness – you will be ready to deal with the issue of not enabling your history destroy their relationship.

Just how to End Your Childhood From Damaging Their Relations

The childhood has actually a primary and enduring effect on your mature affairs, so that it’s important to consider making contacts. This opinion from a reader shows this concept completely – their husband are allowing his youth to wreck his wedding:

“i’ve always understood that my hubby got a tight upbringing, but not long ago i learned that he and his awesome siblings comprise psychologically and mentally abused,” says Muriel on how best to endure a Loveless relationship. “From the exterior they seemed like their loved ones lifestyle got big. The guy went to best schools and went to a leading college. He had been an outstanding beginner, and after this enjoys a fantastic job and a wonderful profession. My hubby https://datingranking.net/escort-directory/tuscaloosa/ will be the youngest in his family and then he saw how his earlier siblings, primarily the males, are handled. Consequently he was therefore scared of their father’s wrath and being into the distinctive line of flames, the guy worked tough to uphold excellent levels and stay out of the limelight. But his earlier youth is actually destroying our very own relationships also it’s not his mistake. How can I help your prevent his past from destroying all of our partnership and our kids’ lives?”

In after history occurs: relieving the psychological Wounds That Sabotage the relations, David Richo talks of the importance of talking-to your spouse regarding the history. The guy believes that the much more mindful we are your earlier childhood records – and all of our past issues and failures – the better we’ll be in all of our connections. Why? Because our very own first romantic relationship got with this moms and dads.

And, in our connections with the significant others we always seek out pleasure of whatever you missed on. We also aim to obtain a lot more of what we should got in our childhood.

Richo promotes all of us to consider the soon after “5 A’s” impair our self-perceptions and connections:

  1. Interest
  2. Recognition
  3. Understanding
  4. Love
  5. Enabling

These concepts may help you discover ways to end past errors from ruining the commitment, but they are aimed at the childhood. It’s crucial that you learn how you’re carrying the last to the present – even although you don’t thought you will be. Determine their earlier issues and experience, but don’t let them sabotage or wreck your own union.

All the “5 A’s” below integrate inquiries. Take the time to record your own responses – don’t think about all of them. There’s one thing towards act of creating that’s curing and curative! Go on it proper step further, and talk about your own answers together with your lover.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি