Their parents insisted that he put a flushing lavatory as opposed to a composting people because they feared he’d never be able to find a gf usually.

Their parents insisted that he put a flushing lavatory as opposed to a composting people because they feared he’d never be able to find a gf usually.

Their parents insisted that he put a flushing lavatory as opposed to a composting people because they feared he’d never be able to find a gf usually.

(Since then, Riedelhas chose to become a priest; he will go to seminary at Catholic institution this autumn.)

“Building a little household isn’t a fairy-tale,” he says, noting that some tiny-house bloggers romanticize it. The initial cold temperatures, his hot-water heater froze and broke. Earlier this wintertime, water sources pipe on lavatory froze and flooded your home, thus he changed the pine floors milled by a craftsman inside the city of Little Washington, Va., with vinyl ceramic tiles that look like wooden. “You need some extent of dedication to force through the upsetting, unsatisfactory moments,” Riedel says.

Even tiny-house action can include the desire for more. “There’s a touch of force to construct niftier, cuter, tinier, larger, considerably cleverly, more beautifully, etc.,” he states, and that’s something which he’s must fight. The house will stay in the property while Riedel, who is finishing an internship at a rectory, attends seminary. A pal, Will Gilrain, is actually residing truth be told there now. “It allows you to realize just how much — or exactly how little — you want,” Gilrain says.

A property base that renders trips feasible

For 26-year-old Jay Austin, just who works well with the U.S. section of property and city developing, located in a 143-square-foot property isn’t a political or philosophical step; it is useful. Though value was one factor he planned to build a small household in 2012 (they charges about $50,000 including supplies and labor) Arizona title and payday loan, there seemed to be an “element of monetary independence I didn’t expect,” he says.

Austin travels a whole lot, like a current five-week visit to Asia. He utilizes delinquent allow, things he would never manage to manage if he’d book or a home loan. The guy furthermore does not fork out a lot on household items.

Austin spent 6 months generating weekly trips to Goodwill to downsize from their 700-square-foot facility. “Driving away believed for a few minutes like stress. That stress subsided after a few miles, it considered truly freeing.” Once he was done downsizing, they got only a few travels on their bicycle to maneuver in.

“There was a pattern in tiny-house layout wherein everything turns out to be miniaturized. I found myself keen on an area that has been small however scaled-down,” Austin states. He prioritized the kitchen table over garments storage, increasing the plywood countertop in to the space that originally would definitely become a four-foot closet.

Sun light was also crucial that you Austin. “I invest five huge windowpanes and a large skylight across the attic. Used to don’t need the home to feel little,” he states.

The rustic and commercial quarters enjoys charred american reddish cedar siding mounted on the straight . The little family area have bench seating on both sides with storage below. Your kitchen counter is butcher block with a matching desk over the aisle . The guy stores their bicycle on brackets above a window.

The house ended up being at first section of Boneyard Studios, a small grouping of tiny property inside the Stronghold area of the section that broke aside in 2014. It is currently parked at a friend’s quarters within the Ivy area district.

Tiny-home living amazed Austin “by how not surprising its,” according to him. “There’s simply considerably walking between different parts of the house.”

Sterling silver springtime homeowner Nina Patel produces about room design and property, and plays a part in Date research.

Additional information for tiny-house residing

Small home systems:

Small home writings:

Comet rv website and downsizing program:

Most from your summertime 2015 homes & Design concern

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি