Thus yeah, therea€™s some tangling and disentangling, most becoming unsure of ideas on how to mesh those

Thus yeah, therea€™s some tangling and disentangling, most becoming unsure of ideas on how to mesh those

Thus yeah, therea€™s some tangling and disentangling, most becoming unsure of ideas on how to mesh those

And hey, Ia€™ve have the thing I think comprise strong cerebral and emotional connectivity that lead to certain worst intercourse of living! When it comes to those cases everything I located is that selfishness plays a big character, plus reality, a job that We hadna€™t earlier regarded. Ita€™s fine if both (or all, based what amount of folks youra€™ve have) people are just as selfish in intercourse a€” and possibly this is why many complete stranger intercourse are hot, for the reason that it want to please the home is quite stronger on both side. But maybe this is the reason ita€™s aggravating for a lot of, because many desire gender getting anything both folks take pleasure in. Furthermore lots of people (especially heterosexual female) dona€™t can end up being selfish while having sex, or include uncertain how-to connect what they need and prevent whatever they dona€™t take pleasure in. (notice: right here I mean consensual gender, as preventing non-consensual gender try another subject.)

Youa€™re someone who enjoys mental link. In my opinion you are trying to tell the truth along with your couples.

Search, we cana€™t think of whoever actively desires bring bad gender, although therea€™s a fetish for anything so who i will be to say. And most of us dona€™t want average gender both. I suppose some people would be okay with average or worst gender instead no gender, but I’m not one of those. Your dona€™t be seemingly possibly! In addition get that you dona€™t desire to be celibate either when youa€™re out searching who you really are as individuals perhaps not explained by that final union. But In my opinion what you should feel was sincere and up forward with your self up to along with your partners. You prefer emotional closeness. You love closeness. Perhaps you really like staying in a relationship, even if you dona€™t feel prepared. Ita€™s fine to be nervous or afraid caused by a current break up, or as you dona€™t wanna rush back in some thing rather than allow yourself time for you breathe. I applaud people and anybody who really doesna€™t hop from link to commitment as they are frightened become single. But I also wanna promote you to think about what its youa€™re really advising anyone once youa€™re using them, perhaps not along with your keywords but with their activities and actions. I do want to encourage one considercarefully what youra€™re perhaps scared of, and the goals you may choose a€” besides most hot sex. I really want you to explore what kinds of sincere interactions you can have besides “friends with advantages” vs. “monogamous, long-term union.”

The thing I consider is going on will be your couples is picking right up about this want

We are able to never totally prevent injuring individuals with who we have been personal, no matter what difficult we sample. But It’s my opinion we could mitigate the damage a bit by moving through the community with a stronger, much deeper self-awareness, particularly in terms of exactly how our very own behavior and habits determine and hit those around us. Other people are likely to translate what we say and create with techniques we cana€™t expect or controls. Very bring truthful with yourself. Monitor your self. Listen to your very own vocals. See a much better feeling of what you request and what you give, as well as what further desires are actually travel you. That can help direct you. I believe it may even help make suggestions to connections with people who want the types of intimacy need at this time, using boundaries and constraints that allow you to check out who you are while discovering who they really are, also .

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি