We can, probably, have a better grasp of exactly what the inventors regarding the Tarot were consistently getting

We can, probably, have a better grasp of exactly what the inventors regarding the Tarot were consistently getting

We can, probably, have a better grasp of exactly what the inventors regarding the Tarot were consistently getting

We mentioned in my original concept of The Hanged people that creating this archetype blow through your life is like acquiring hit in the face with a two by four. It involves a personal experience which so distressing, so genuinely damaging that you have to entirely reevaluate the manner in which you connect with lifestyle as well as the souls around you.

This means, you have to have a unique platform for the presence

We have a tendency to concentrate on the central figure associated with the Hanged people – the in-patient dangling from toes together with his hands tied behind your – and not start to see the back ground associated with the visualize including the framework that he or she is hanging. The frame, though, are every bit as essential as the person.

A.E. Waite chose to artwork the framework in a form and that’s very much like a corner and evocative of Jesus, but that is not how structure got found inside the elderly notes. They normally contained two living woods, one on each part, with a beam set across their tops. It absolutely wasn’t a cross along with zippity doo dah regarding Jesus.

at when we go through the Hanged people from the old Marseille deck.

The name was Le Pendu, the holding one. It’s linked to a slew of your modern-day terms such as for instance pendant, pendulum, dependent, and count. The commonality would be that they all describe a thing that hangs from something different.

All of us have a central aim that our globes (while we perceive them) hang through. You will call-it their, “identity.” Or your own, “social fabric.” It’s made up of an array of factors that, mixed with each other, create the way in which we see worldwide and our spots inside.

“I’m a conventional hispanic catholic from New Mexico.”

“I’m a liberal jew from Marin state.”

“I’m an african united states wiccan from Alabama.”

Discover virtually hundreds of thousands upon many variants, with every folks picking out and identifying making use of things that make us feel special and impact the manner by which we see the planet and our everyday life. “This was which i will be.”

The Hanged guy has experienced a forced realization that everything the guy believed in, every thing the guy looked at as, “myself,” ended up being an impression. Perhaps it was a divorce that triggered your to see that. Perhaps it had been the loss of children. Possibly it was an illness. Whatever it had been he KNOWS that his past life wasn’t real.

No, you aren’t their sports car because that may be recinded from you.

While aren’t your own house.

Or their brand spanking new computer.

Or the religion.

Or even the color of your skin because, when you haven’t observed, you’re maybe not getting by using your when you set this breathtaking business.

The Hanged people has already established that type of a stunning recognition. That nothing of it’s actually REAL. Anything he dePENDED in can disappear inside blink of a close look. Everything the guy installed his character from ended up being an illusion. He’ll never begin to see the business in the same way once again.

Now he has to get himself right back collectively, best now in a fashion that IS genuine and that can not be studied far from him. The guy has to reclaim his soul.

Whenever you look at the woods during the outdated Marseille cards it’s apparent that the limbs have-been cut off. Everything that used to be their life might pruned aside. BUT . . . the guidelines of this limbs in addition appear just like buds inside the spring season. Filled with lifetime and able to develop once more.

Here’s how Eckhart Tole put it:

“Ego is no significantly more than identification with kind, which mostly ways think forms . . . Exactly what a liberation to appreciate that, ‘the vocals in my mind,’ is certainly not who i will be. Which am Then I? The one who views that.”

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি