What would you do if you’re pregnant by a-one day stand?

What would you do if you’re pregnant by a-one day stand?

What would you do if you’re pregnant by a-one day stand?

Which means you discover your currently pregnant, however and pops are certainly not jointly. What might you do?

Lucy from Perth am head-over-heels for a guy, which got a rigorous and speedy partnership.

“I would never ever felt this earlier. It has been like taking your first really love,” she assured The attach.

She figured he was the main one, until these people mentioned teens. He never ever wanted these people as well as Lucy, these were non-negotiable.

Music professional failed to fill.

Room to try out or hesitate, meter to mute, right and left arrows to seek, down and up arrows for amount.

He believed: “I think you’ll get resenting myself,” and the man’d somewhat target the heartbreak now than down the road once they would undoubtedly visit this deadlock. Extremely despite a strong, whirlwind infatuation, these people smashed it well. The man wiped their away every bit of his socials, leaving Lucy surprised and heartbroken.

But after several months, Lucy accomplished this lady stage is latter. Ended up, she ended up being expecting a baby.

“we realised i cannot contact the father to allow for him or her determine, immediately after which I thought, does the guy even want to find out?” she believed.

She not surprisingly got a large number of points running right through their brain. And you’ll that is amazing if grandad experienced discovered the maternity, he’d has a few questions of his own.

Sign up https://datingmentor.org/escort/hayward/ to The connect podcast a lot more.

Exactly what are the choices?

aidan turner eleanor tomlinson dating

“Firstly just to worry,” Jenny Douglas from commitments Melbourne says, and recommends making an advantages and disadvantages record.

“take a breath and attempt and obtain quite well informed and not take action reactive or impulsive.”

*deep breath* You essentially posses four possibilities here. You may:

  • Bring a termination
  • Provide infant all the way up for ownership
  • Prevent the newly born baby as a single mother
  • Retain the child and co-parent utilizing the parent (if he’s upwards for it)

FireFox NVDA customers – to reach the below posts, media ‘M’ to penetrate the iFrame.

Lucy looked over this model circumstances:

“i do believe I decide but don’t believe i’m going to be retaining it,” she taught The hook-up.

But in those basic three choices, you must determine whether you’ll want to inform the father. It is exactly what Lucy’s nevertheless working away at.

“I’m attempting to choose whether to tell him, whether or not it’ll confuse items and whether he must recognize or whether he doesn’t.”

In the event the father need it but she’d require rethink. “It may well make me change the possibilities.”

Should you tell him?

Nope. You’ve got no appropriate commitment so that your realize.

“It really is lady’s right to decide on whether she continues on your maternity or not, and there is absolutely nothing to convince their to share the dude she was with,” Jenny says.

“So an element of the purchase could well be, which are the primary advantages of [telling him]? Would your face place excessive stress to visit against your very own needs?”

If he’s going to force either you option, it will not be the ideal idea to produce action even harder for on your own.

But then again, Dr flat mustache from values center states you could potentially encounter dilemmas assuming how individuals might respond.

“A part of [Lucy’s] issue is whether or not to share with or maybe not because we are doing a large number of supposing below about what the decision was if this dude comprise to find the ideas,” he states.

“This is partly since he’d mentioned ‘i’m not really looking for kids’, but those comprise hypothetical toddlers nowadays we have a real possibility facing us all. [But] if enlightening the guy will add Lucy in jeopardy the slightest bit after that that system variations the decision.”

Flat claims it boils down to the wonderful principle: “How could we would like to generally be dealt with once we were of the getting close?”

FireFox NVDA consumers – To access listed here materials, press ‘M’ to get in the iFrame.

Very do not always presume he’ll respond terribly. He might generally be a beneficial support, and you will certainly be wanting that immediately.

“it’s usually preferable to host the assistance of somebody surrounding you whenever you, versus to handle these exact things by itself,” Jenny states.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি