Zoosk the reason we think it’s great? Consider Zoosk as the Facebook with the a relationship world.

Zoosk the reason we think it’s great? Consider Zoosk as the Facebook with the a relationship world.

Zoosk the reason we think it’s great? Consider Zoosk as the Facebook with the a relationship world.

  • Utilizes “behavioral matchmaking innovation” to help make fights
  • Much more than 40 million consumers global

With over 40 million owners in over 80 region, this web site are a respected worldwide romance program that makes use of “behavioral matchmaking technological innovation” to find those who discuss your own needs, interests, and purpose in life to obtain you should fits — and with a little luck get a hold of you the passion for lifetime!

Enjoy Begins At

The reason we as it:

  • Targeted at single men and women years 40+
  • Focus on severe internet dating

LoveBeginsAt is aimed at single men and women young age 40 and more than, and stresses meaningful connection, fantastic talk, and serious relationships.

Members can socialize online in forums, in addition to the website additionally sponsors various in-person functions, like for example wine-tastings and cooking classes. Give it a go with a totally free test, and focus through a variety of pages giving advice from online dating gurus, so you can put your top feet forth and locate admiration.

Elder Complement

Why we prefer it

  • Liberated to apply
  • Will not allow members under 30

SeniorMatch centers exclusively on customers over fifty years of age and doesn’t enable customers within the young age of 30. Our site uses a classy and accurate accommodate process that will assist you pick lovers with just minimal hard work. You may want to find buddies, trips friends, https://datingrating.net/passion-com-review or task mate. It’s absolve to enlist, and you’ll pick one among three premium account design: 30 days for $29.95, 90 days for $19.95 a month, and six months for $15.95 a month.

Lots of seafood

The reason we like it:

  • Liberated to join
  • Characteristics taste provides information and an action program

Loads of fishes is definitely prominent dating site with numerous individuals of all ages.

As soon as you get a short biochemistry test, you’ll getting paired with a bevy of on the web daters that will be the the answer to your following resilient, firm romance. Your try will even present understanding of just what you’ll have to be satisfied in a sound commitment and where you have made missteps in last romances. You’ll go for a personalized, actionable prefer to make your next romance better.

Generation Accommodate

Why we love it:

  • Unusual tactic
  • Able to join

Interested in a younger lover? Essentially the web site for yourself! This incredible website is a little unusual, because pairs earlier singles with young matches. AgeMatch thinks that age variations in connections are actually considerably vital than locating things in accordance to bond on with a potential really love attention. The web site lets you establish a profile, total up to 26 picture, look for group by country, condition, or area, establish a list of your preferred customers, and give an agreeable “winks” to those people you’d always learn. If you discover someone you’re looking for, you can actually register with end up being a Gold representative and commence a conversation.

Why we want it

  • Matches people according to a comprehensive characteristics taste
  • Exclusively for singles 50 and previous

If you’re shopping for admiration over 50, SilverSingles is merely really worth a-try.

They offer completely new users a comprehensive individuality try so they can combine single men and women all the way up based around shared targets, principles, and requirement you could establish yourself. A simple registration cost nothing, and in case you’d prefer to upgrade to reduced ongoing, it’s just $28 on a monthly basis should you join 12 months, versus $50 every month should you join just ninety days.

এই পোস্টটি সোশাল মিডিয়াতে শেয়ার করুন

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

আমাদের ডোনেট করুন

শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন

বিকাশ নাম্বার- ০১৭৩৬২১৩৮২৮

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং

মাসব্যাপি অনলাইন কুইজ প্রতিযোগীতা-২০২০ইং পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন

অনলাইনে ভোটার রেজিষ্টেশন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

অনলাইনে সদস্য ফরম

অনলাইনে সদস্য ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

সকল ফরম সমূহ

শিশু সংসদ সদস্য পদে আবেদন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন ।

নির্বাচনের মনোনয়ন ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপ শিশু সাংসদ সদস্য পদে আবেদন পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

উপদেষ্টা পদে সম্মতি পত্র পেতে এখানে ক্লিক করুন

ভোটার রেজিঃ ফরম পেতে এখানে ক্লিক করুন

চেয়ারম্যানের পরিচয়

মিস. ফাতিমা মুন্নি। প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি। তিনি দেশের অন্যতম একজন শিশু সংগঠক, শিশু গবেষক এবং সম্পাদক। তিনি জনপ্রিয় জাতীয় শিশু কিশোর ম্যাগাজিন কিশোর গোয়েন্দা’র সম্পাদক ও প্রকাশক। এছাড়াও তিনি বিএনসিপির সকল সহযোগী প্রতিষ্ঠানসমূহের প্রতিষ্ঠাতা।১৯৯৬ সালে ৩০ শে মে ঐতিহাসিক কুমিল্লা জেলার বুড়িচং উপজেলার এক মুসলিম পরিবারে জন্মগ্রহণ করেন। তিনি বর্তমানে স্বপরিবারে ঢাকার কমলাপুরে বসবাস করেন। তিনি ঐহিয্যবাহী কুমিল্লা ভিক্টরিয়া সরকারী বিশ্ববিদ্যালয় কলেজ থেকে রাষ্ট্র বিজ্ঞান বিষয়ে অর্নাসে প্রথম শ্রেণীতে উৎতিন্ন হয়ে একই কলেজ থেকে মাষ্টার’স শেষ করে বর্তমানে উচ্চতর ডিগ্রী পিএইসডি অর্জনের জন্য দেশের বাহিরে বিভিন্ন বিশ্ববিদ্যালয়ে চেষ্টা চালিয়ে যাচ্ছেন।
তিনি ছোট বেলা থেকেই শিশুদের ব্যাপারে খুবই কৌতুহলি এবং আবেগি ছিলেন। তিনি সব সময় শিশুদের উন্নয়ন এবং ভবিষৎতে যেন আজকের শিশুরাই আগামীর পৃথিবীকে সুন্দর ও যুগ উপযুগী সিদ্ধান্ত নিয়ে সঠিক ভাবে পরিচালনা করতে পারে এই নিয়ে চিন্তা করতেন। “আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত” মূলত এই ব্যাক্যটি থেকেই বিএনসিপির জন্ম। মিস. ফাতিমা মুন্নির মতে যদি আজকের শিশুরাই আগামীর ভবিষৎত হয়ে থাকে তবে অবশ্যই তাদের আগামীর জন্য উপযুক্ত করে গড়ে তুলতে হবে এবং অবশ্যই সেই গড়ে উঠার মাধ্যমটি হতে হবে সম্পূর্ন ভিন্ন, কৌতুহলি, যুগ উপযুগী এবং সর্বপরি সর্বজনিন গ্রহণযোগ্য। কি হতে পারে সেই মাধ্যম, এমন চিন্তা, গবেষণা এবং অক্লান্ত প্ররিশ্রমের ফল ই হল আজকের বিএনসিপি। বিএনসিপি শুধুমাত্র একটি সংগঠন নয়, এটি রাষ্ট্র ও সমাজের শুভ, কল্যাণ ও শ্রেয়বোধ উন্নয়ন মূলক প্রতিষ্ঠান। নতুন প্রজন্ম নতুন পৃথিবী চায় তারা এ দেশের ভবিষ্যত নির্মাতা। তাদের রুচি, মেধা ও মূল্যবোধের ওপরই নির্ভর করছে দেশের ভবিষ্যত কতটা উজ্জলতর হবে। নিজেকে উন্নত মানুষ হিসাবে গড়ে তুলতে পারাটাই প্রত্যেকে এক বড় কর্তব্য। তাহলেই তারা তাদের মেধা, শ্রম, শিক্ষা ও রুচি দিয়ে দেশ, মানুষ ও বিশ্বমানবতার কল্যাণে নিজেদের নিয়োজিত করতে পারবে এবং গণতন্ত্র চর্চ্যা, সাহিত্য, শিল্প, সংস্কৃতি, খেলাধুলার মধ্য দিয়েই শিশুরা হয়ে উঠবে আর্দশ নাগরিক হিসাবে। বিএনসিপি নতুন প্রজন্মের মধ্যে এই মানবিক মূল্যবোধ সঞ্চার করতে চায়। এটি মানবিক মূল্যবোধে উজ্জ্বিবিত মানুষের সম্মিলিত হওয়ার, নিজেকে গড়ে তোলার এবং মানবতার কল্যাণে কাজ করার একটি মঞ্চ। “আমরা জয় করব নিজেকে, জয় করব এই দেশকে এই দেশের মানুষকে এই আমাদের অঙ্গিকার” এই শ্লোগান নিয়ে প্রতিষ্ঠিত বিএনসিপি। সারা দেশেই রয়েছে এর বিস্তৃতি। এটি একটি শিশু অধিকার রক্ষা এবং শিশু-কিশোদের নেতৃত্ব বিকাশ ও মানসিক উন্নয়নের লক্ষে সুনাগরিক হিসেবে গড়ে উঠার অন্যতম শ্রেষ্ট মাধ্যম।

“শিশুদের উন্নয়নে অংশিদার হোন
আমাদের সহায়তা করুন
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি
আসুন সবাই শিশুদের উন্নয়ন করি কপি”

ধন্যবাদান্তে
ফাতিমা মুন্নি
প্রতিষ্ঠাতা চেয়ারম্যান
বাংলাদেশ জাতীয় শিশু সংসদ বিএনসিপি